Feb 29, 2012

day 4 : more work

here is our day 4 was like.
では、第四日目です。

We went to Arahama area, Sendai and shore Ishinomaki.
Roy and Rick gave us some explanation about Tsunami and earthquakes.
It was very hard to believe that it has been almost one year since the disaster took place. 
Yes, we've seen much progress and changes but there are so much more to be done. "What can I do??" I asked myself. I felt helpless. I was reminded later at night that all I can do is to be hands and feet of Jesus, going wherever He sends us.
So here we are now, standing in the place that is still in the process of restoration physically and desperately needs spiritual one. We continued sharing the love and hope of God today.
仙台の荒浜地区と石巻の海岸沿いにまずは行きました。
ロイさんとリックさんが津波と地震の被害などにかんして、色々と説明をしてくれました。
ほぼ一年も経ってしまったと信じがたい気持ちになりました。
確かに、多くが変わり、進展もありました。ですが、あまりにも多くが手付かずな状況だと感じたのです。「自分に何ができるのだとう」と自問しました。とても無力に感じたのです。しかし、その後に私たちができることは、イエスの手足となって、遣わされるところに行くことなのだと思い起こさせられました。
そして、今この、復興の途中にある場に立っています。そして、この地は霊的な復興/回復がとても必要なのだと感じました。そして、今日もキリストの愛と希望を分かち合いました。

Arahama area
Praying

From coast of Ishinomaki

We went back to cafe today as well. We worked one 2nd floor and did some cleaning and bouilt bikes. These guys were amazing. We didn't have much time to work but they did so much during the limited time!!!
今日もカフェへと戻りました。そして、二階部分でも作業と、清掃、そして自転車の組立をしました。彼らの仕事っぷりはものすごいものでした。時間は限られていたのですが、とても多くの仕事を片付けていました。




At night, we had mini concert again. We were able to meet some new people and also people from previous concert and last night as well.  It was again blessed night of music and worship. We talked a lot and got to know the people more. 
夜には、ミニコンサートをまたひらきました。新しい人にも、前のコンサートや昨晩にも来られた人にも会うことができました。とても祝福された夜でした。たくさん話し、彼らを知ることができました。



Please keep the team and people in Ishinomaki in your prayer
どうか、チームと石巻の方々を祈りに覚えてください。

No comments:

Post a Comment