Feb 5, 2012

Bible Study at dorm


Last two weeks, I was able to hold Bible Study at dorm.
I named it "The Essence of the Gospel". This is from 1Corinthians 15:3-6.
For I delivered to you first of all that which I also received: that Christ died for our sins according to the Scriptures, and that He was buried, and that He rose again the third day according to the Scriptures, and that He was seen by Cephas, then by the twelve. After that He was seen by over five hundred brethren at once, of whom the greater part remain to the present, but some have fallen asleep. 
It is really evangelistic Bible study, since I am focusing on my non-believing friends at dorm.
So, first we looked at our "nature of sin", then second time I shared about "Jesus's cross and death".
この2週間、寮でバイブルスタディを開くことができました。
それを「福音のエッセンス」と名づけました。これは、1コリント15:3−6から来てます。
「私があなたがたに最も大切な事として伝えたのは、私も受けたことであって、次のことです。キリストは、聖書の示すとおりに、私たちの罪のために死なれたこと、また、葬られたこと、また、聖書の示すとおりに、三日目によみがえられたこと、また、ケパに現れ、それから十二弟子に現れたことです。」
これは、本当に伝道的なバイブルスタディです。というのも、焦点をまだキリストを知らない寮の友人に当てているからです。
そこで、初めは「人の罪」について、そして二回目には「キリストの十字架と死」について学びました。

I didn't know whom to expect to come. But God is good, few people actually came and heard the gospel!!
誰が来るのか分かりませんでしたが、神は良い方です、実際には数人の人が来てくれました!

I really liked Part2, "death of Christ" because it seemed that the it got them think much deeper about their life and death.
I shared that because of what Christ went through and Who He is, I can be free. Free from endless endeavor to be someone, strong and achieve something big. But in Christ, we can be weak, no-body and  build one's esteem.
特に、第二回目のキリストの死についての部分で、とても良い感触を得られました。
私はキリストの苦しみと死、そしてキリストがどのような方であるかという故に、私たちが自由になれるのだと分かち合いました。何者かになるという果てしない努力、そして大事をなすという観念からの自由です。そして、キリスト故に、弱く、何人もでもなくいれるのだと。

Please keep us in your prayer!! Our last study will be on Resurrection and good friend of mine, Zach is going to come and share. So stoked!!
どうか祈りに覚えていください。最後の学びは「復活」についてです。私の親友である、ザックがきて分かち合ってくれます。

No comments:

Post a Comment