Sep 12, 2011

伊波ファミリー


ロンドンの次は、カリフォルニアです。
LAXでは、親戚の伊波家に迎えてもらいました。
そして、最初の目的地は言わずもがなの”IN-N-OUT"でした。www
CALIFORNIA was the next destination after England.
I was picked up by Iha family at LAX. Iha family is my mom's side relatives.
And our fist stop was "IN-N-OUT"!! What a place to start my California bound!!

彼らは何度か沖縄に来たことがあり、特に最後に来たときには一日ともに過ごしたので、とても良い関係が築けていました。前回にカリフォルニアに来たときには会いたかったけれども、会えなかったこともあり(三年前)、今回は会うことができとても嬉しかったです。
They've been to Okinawa number of times. But last time they were there, my family spent whole day with them and got to know them well. The last time I was in California, I couldn't see them, so it was so much blessing to finally see them this time.

ガーデン・グローブという、ドラマのOCの舞台でもあるオレンジ・カウンティーに家があり、家からディズニーランドの夜の花火が見れてビックリしました。
They live in Garden Grove, OC. So I saw the fireworks of Disney from the house, which I thought super COOL!!!

お母さんのイベットは沖縄の人のように、とても家族を大切にする人で、僕に「あなたは家族なんだかか、自分の家と思って泊まっていってね」と何度も言ってくれました。
子どものアレックスやヒロミマリーには、色々とアメリカのカルチャーを教えてもらいました。
お父さんの和男さんは、わざわざ僕のために仕事から休みを取ってくれて、色々と案内をしてくれました。また、信仰についても分かち合うチャンスがあり、本当に感謝でした。
Ivett, their mom, was so kind and care for the family a lot like Okinawan. She would tell me "You are my family, so this is your house." and made me feel really comfortable.
Alex and Hiromimaire were super fun to hang out with. They had to work but they did a lot to help me while I was there. They taught me many American cultures as well. haha
Kazuo-san, took days off from work for me and drove me to places. He is very kind man. I was able to share my faith with him too. I was so grateful.



彼らとのハイライトは、ディズニーランドの直ぐ横にある、「チーズケーキ・ファクトリー」というレストランです。チーズケーキに目がない僕には、楽園のようでした。
The highlight was absolutely "Cheesecake Factory"!!! I adore cheesecake!! To me, the fact that I could cheese from 30 cheesecakes was as if I was in heaven. haha 

ありがとう伊波ファミリー!!
Thank you so much, Iha family!!!

No comments:

Post a Comment