Sep 12, 2011

バラーデ家 Velarde fam


まずはイングランド、エクセターのバラーデ家。ダミアンは、沖縄での僕の高校生グループのリーダーであり、信仰の基礎を据えてくれた一人でもあります。
ダミアンは5年前に沖縄を離れ、主の導きに従い宣教師となり、エクセターという街でカルバリーチャペル・エクセターを始めました。
到着の翌日の日曜礼拝に参加しましたが、恐らく30人ほどの人が礼拝に参加してました。(大学生も多いとのことですが、夏休み中ということで、今回は会えませんでした。)
So many of you know my first destination was the city called Exeter, located about three hours west from London. There I stayed with the Velarde family. Damian was my highschool pastor whom God used a lot to lay the foundation of my faith in me.
He left Okinawa about five years ago and was led to Exeter to plant a Calvary Chapel. The church has been blessed and is growing in the Words of God.
I was able to attend one Sunday service. There was at least 30 people worshiping the Lord. It was very encouraging to see.
エクスター大聖堂

子供たちも見な大きくなっていてビックリ。末っ子のグレイスとは初対面でした。みんなフレンドリーで、家でくつろぐ時間がないくらいたのしかったです。
They have five kids who have grown so fast and amazed me!! I met the youngest, Grace for the first time. They are so friendly and fun to be around. I was always entertained by them.
Velarde kids (minus Grace)

ダミアンとサンドラとの時間は本当に祝福でした。
ミニストリーのことや、個人的な霊的成長になどについて多くのことを話すことができました。なんと言いますが、本当にリフレッシュされました。
The time with Damian and Sandra was such a blessing and refreshing. I was able to hear how they planted the church and how God is working in the church as well as in the city. I was so encouraged by them. They are simply awesome.
Family 



また、彼らのミニストリーの話しも聞くことができました。どのようにエクセターに導かれたのか。教会がどのように成長してきたのか。イングランド、イギリスという土地でどのように主が働かれているのか。多くを吸収できたと思います。
また、以前の投稿でも紹介したクリエイション・フェストも最高でした!!!
ブライアン・ブローダーソンはいつもPodcastで聴いている一人なので、彼のティーチングを生で受けることができ、エキサイティングな時間でもありました。
ダミアンのセミナー、"Gospel Centered Life"(ゴスペル中心の生き方)は大変インパクティングでした。福音は未信者のためのものではなく、信じた(クリスチャンになり長い)私にも必要であり、常に思い起こし、深めていく必要があるのだと。
このことについてダミアンと話していて、「ゴスペルは毎日自分に宣べ伝えなければならない」という言葉が出たのが頭に残っています。
キリストが自分に何をしてくれたのか、キリストが全てを与えてくれ、キリストが全てになったことを覚え続けることが必要なのだと。
And of course, I was blessed with the chance to go to CreationFest, where I had wonderful experience!!
I was able to hear from Pastor Brian Broderson whose messages I always listen to on my podcast on live. That was so neat experience :)
Damian had a seminar too. He taught "Gospel Centered Life"; I've already heard most of it through the conversations I had with them previously. (I think he was thinking about it always)haha 
"The Gospel has 'NOW' Power", "We as Christian need to preach the Gospel to ourselves daily." he said. It was really impacting message to me, reminding that the importance of remembering what Christ has done for me, that Christ has already given me all we need, and He became our everything.
パスター・ブライアン

Damian teaching

この2週間はホントにあっという間でした。
まだまだ分かち合いたいことは沢山ありますが、バラーデ家とのステイのまとめはここまでで。
The two weeks passed too quickly!!
There are so much more to tell, but I'd stop here. 
With Damian, in front of BigBen
ビッグベンの前で、ダミアンと。

next up, California!!!

No comments:

Post a Comment