Mar 12, 2010

Long life, for what??


well, it has been a while since last time I posted.

I took a trip to Hong Kong last week with some friends of mine.
We had two days to tour around the city. First day was with tour guide.
So he took us this place called "Long Life Garden" which is Chinese medicine store.

It had really unique smell that I cannot say I liked it, but it was interesting experience, seeing all the weird medicines.
It was also interesting experience as spiritually too. The place name "Long Life Garden" inspired me with some spiritual insight.
Chinese are known for having long life, healthy diet and those unique medicines or medical care.

We all want to live longer, live happier, live healthy life, don't we??
So, suppose we now have long life, what is it for? What does long life do to you?
Some would say "well, the longer we live, the happier we will or the more chances to be happier we will have". Do you think so?
I can agree to some degree with this kind of thought. But, I think, on the other hand, the longer we live, the more suffering we will have.
There are news that tells the old found dead after days or weeks being left alone.
Or another tells man committing suicide after losing loved ones for he thought there is no reason to live on this earth.

Bible tells our lives on this earth is temporary. (2Corinthians 5)
Pastor Greg Laurie puts this way
"For the Christian, earth is just a stopover. Waiting for us on the other side is heaven. And we will arrive there sooner than we may realize. "

It is only God who can make our lives happily lived, satisfied and ultimately purposed one.
We live on this earth, knowing that this is not it but there is place awaiting for us.
"In my Father's house are many mansions: if it were not so, I would have told you. I go to prepare a place for you."
John14:2

"And I heard a great voice out of heaven saying, Behold, the tabernacle of God is with men, and he will dwell with them, and they shall be his people, and God himself shall be with them, and be their God. And God shall wipe away all tears from their eyes; and there shall be no more death, neither sorrow, nor crying, neither shall there be any more pain: for the former things are passed away."
Revelation21:4-5


先週、数名の友人と香港に行ってきました。
実質、2日間の旅でしたが、色々なことろを行って、見ることができました。
初日だけツアーガイドの日程でした。そのときに連れていかれたのがこの場所”LONG LIFE GARDEN” 漢方の匂いがなかなか独特で、なれない匂いだったけど面白かった。

今回の旅では色々な思いが与えられました。その一つが、この場所でのことでした。
漢方薬とこの店の名前がリンクして、インスピレーションが与えられました。
中国人は長寿、健康、おいしい料理(笑)で知られてます。
私たちも皆、長生きしたいし、それを期待して生きている。
じゃあ、なぜ長く生きたいのだろうか???
ある人はこう答えるかもしれません「長生きすれば、幸せになるし、幸せになるチャンスも多く訪れてくるからだ」とね。
本当にそう思いますか??

僕はこの意見にはある程度は理解を示せます。でも、逆に、長生きすればするほど辛いこと、苦しみが訪れるのも事実でしょう。
私の祖母がぼそっと「長生きするのは良いことだけど、葬式ばっかりなのも大変だよ」と言っていたのを思い出しました。
日本では「孤独死」という社会問題まで起きています。

聖書はいまある人生は一時的なものだと言っています。そして、天を望んでいると。
「私たちはこの幕屋(この世での人生)にあってうめき、この天から与えられる住まいを着たいと望んでいます。」Ⅱコリント5:2
人のこの世での人生は旅行途中の短い滞在だとグレッグ・ローリーはたとえています。
神は私たちに住むべき天の場所を備えてくれいる。
そこに住みたいと思うから、私たちには希望をもって生きることができる。

「わたしの父の家には、住まいがたくさんあります。もしなかったら、あなたがたに言っておいたでしょう。あなたがたのために、わたしは場所を備えに行くのです。」ヨハネ14:2
「見よ。神の幕屋が人とともにある。神は彼らとともに住み、彼らはその民となる。また、神ご自身が彼らとともにおられて、彼らの目の涙をすっかりぬぐい取ってくださる。もはや死もなく、悲しみ、叫び、苦しみもない。なぜなら、以前の者が、もはや過ぎ去ったからである。」黙示録21:4-5

No comments:

Post a Comment