Jun 10, 2010

Pray!! 祈り


"When faith ceases to pray, it ceases to live." - E. M. Bounds
"How much do I pray" is a one question that every Christian should always asking themselves.
I know I myself need to ask myself this always. Why?? Because I don't pray enough!!!
Of course I don't use "!!" to boast, but just emphasizing the reality of my lack of prayer in my life.

The only thing disciples asked Jesus to teach them was "Prayer", saying

“Lord, teach us to pray, as John also taught his disciples.”
I need to be taught how to pray so much. Though, I dare to say....
As a student, having many non-Christian friends, I would have asked Jesus, "Lord, teach me how to evangelize effectively!!".
Or maybe as a lover of the Word, "Teach me how to study the Word??"
well, those questions are not bad at all I think, but as Disciples, They Asked of Prayer.

Why? Bounds said well, I can't live without it!!
My faith needs to be built on prayer. So when I cease to pray, I'm letting go of my faith.
As a Christian, a follower of Christ, a disciple, I need to pray for everything.
When evangelize, I need to pray!! When study the Word, I need to pray!!

Pastor Britt Merrick, one of my favorite preacher, said
"
Christian mission was/is birthed in prayer, continues in prayer, is fueled by the Spirit and armed with the Gospel"

Yes, we need to pray.



「私はどれだけ祈っているか?」という質問は、クリスチャンとして常に自分に問い続けなくてはいけない質問に思える。
僕も、自分にいつも自分にチャレンジしなくてはいけない。なぜかって?祈っていないから!

もちろん、全く祈らないという訳じゃない。ただ、十分に祈っていないということ。

弟子たちがイエスにリクエストした唯一のメッセージは祈りについてだった、
「主よ、ヨハネが弟子たちに教えたように、私たちにも祈りを教えて下さい。」
僕も祈りについて神に教えてもらう必要が、とってもある。でも、もしかしたら・・・・・
周りにノンクリスチャンの友達が多くいる学生として「主よ、効果的な伝道の方法を教えて下さい。」とか、
みことばを愛する者として「主よ、良い聖書の学び方を教えて下さい!」と言ったかもしれない。
もちろん、このような質問は悪いとは思わないけどね。
しかし、弟子たちは、祈りについて教えて下さいと願った。

なぜだろう?それは、私たちは祈りなしには、クリスチャンとして生きることができないからだろう。
E.M.バウンズは「信仰が祈ることを止めたとき、その信仰は生きることを止める。」と言いました。
私たちの信仰は、祈りなしには生きることができないんです!!
伝道も、バイブルスタディも、祈りなしには成り立たない!

パスター ブリット・メリック(僕の大好きな牧師)はこう言いました
「クリスチャンのミッション(使命)は祈りによって生まれ、祈りのうちに続き、聖霊とみことばの武具によって強められる」

1 comment:

  1. Amen!
    「祈り」は色々な人々のことを思い出させてくれるし、僕達に日々、力を与えてくれます。
    『求めよ、さらば与えられん』と主が言ったように、主に祈り求めれば、霊が新しくされるからです。

    今日、僕は「私の罪を赦して下さい」と主に祈りました。
    キリストの十字架による赦しがすでに与えられているのに、日々、主に「赦して下さい」と祈らなくては、やっていけないほど、僕は弱いんだ。

    ReplyDelete