Jun 29, 2010

Need me???

Everyone wants to be needed.

Well, I think it so true to human being.
We long to belong to some kind of communities. 
We make friends. 
We want to be around people. 
We want to be good at a certain thing.
.
.
.
.
the list can go on and on


Now, let me ask frankly, "Why??". 
Why do you want those??


I think because so many of us likes or loves to be needed.


My friends at dorm needs me. My sister needs me. 
My friends at church, in a sense, needs me.


But, 
Does God need me???


The answer is "No".


He does not need you. He is omnipotent. He is almighty. He is all powerful. 
He can do whatever He wishes.


This can be depressing to some. This fact can be offending to some.
But we must find great joy in this truth.


It is so freeing!! It is so refreshing!!!
He loves us!!! So although in fact He does not need us, He invites us to His mission!!


Pastor Britt writes,
"Love reaches out and includes. That's what love means. God loves you, so He wants to includes you in His passions and in His mission. That's why He invites you in."

Amen! 
Oh, I find a great motivation to serve His in this fact. 
He loves me so much that even though in face He doesn't need me for His mission, He invites me to it!!


So the question is "Do I want to join the work?"


誰でも、必要とされたいと思っている。


このことは、人間に良く当てはまると思う。
私たちは、何かしらのコミュニティーに属したい。
私たちは、友達を作りたい。
私たちは、人の周りにいたい。
私たちは、何かしらの長所・特技を持ちたい。
・・・・・


これら、全てのことは何を表すか、
一番最初に言った、「必要とされたい」ということではないでしょうか?

私たちは、求められること、必要とされることが好きなのです。


実際に、私もそうです。
寮は私を必要としているし、家族も私を必要としている。
そして、友人も私を必要としているし、教会も、ある意味では、必要としている。


しかし、神はどうだろうか? 神は私を必要としているか?

答えはノーだ。


神は全能で、全てに勝る力をもっておられる。神は、ご自身が望むことを何でもなさることができる。
このことは、ある人には悲しいことかもしれない。また、ある人には不快なことかもしれない。

しかし、この真実からは喜びを引き出すべきではないか。

もしも、神が私を必要としていないなら、なぜ教会があり、なぜ奉仕があるのだろう?
それは、神が私たちを愛しているから。
パスター・ブリットは
「愛は手を差し伸べ、巻き込む。これが愛なんです。神はあなたを愛している。だから、神はご自身の情熱とミッション(使命)にあなたを巻き込みたいと思っている。だから、神は私たちを招いている。」
と書いている。


そうです!!神は私を愛していて、そしてともに働きたいと思ってくださっている。
これほどの、励ましがあるでしょうか?


残る問題は、「私たちがその働きに参加する意思があるかないか」です。

2 comments:

  1. Wow, this is so good - and so true! :)
    I'm sorry I haven't been commenting! I've moved my blog.
    http://jobekahphoto.blogspot.com
    I'm going to continue to follow your blog from there!

    ReplyDelete
  2. thank you Jordan!! I followed your new blog too. It look totally awesome, incredible photo shots!! Looking forward to inspiring and encouraging one another :)

    ReplyDelete