Sep 13, 2011

Cook Family クック家

ガーデン・グローブの伊波家に別れを告げ向かったのは、
ラハブラの(家はブレアでしたが)クック家です。
After I said goodbye to Iha family, I headed to LaHabra to stay with Cook family.

クック家とは、3年前にミッションズ・カンファレンスで初めはケイラと出会いました。
その後、他のみな(ランス、ローリー、ケンドラ、ケルシー)にも会うことができました。
パスター・ランスは(結局、この呼び方に自分の中で落ち着いたのですが)、カルバリー・チャペル・ラハブラ(以下、CCラハブラ)の主任牧師で、ケイラは大学に通いながら教会でも働いていました。
I've known them for about three years. I first met them when I was in CA last time. Pastor Lance is a senior pastor/founder of Calvary Chapel LaHabra and Kayla (oldest daughter) works at the office while going to college.
教会の外観
Calvary Chapel LaHabra

CCラハブラとパスター・ランスは日本との関係が深く、カルバリー・チャペル・ジャパン・カンファレンスにはほぼ毎年来てくれています。
これは本当に感謝なことだなと思います。
今年の5月のカンファレンスで
Pastor Lance at the Japan Conference

彼らとは5日間過ごしました。とても短い間でしたが、とても良い経験をさせてもらいました。
最初はハーベスト・クルセイド!!(前にも書きました
パスター・ランスに「こんなにも多くの人が、キリストの体として手をとりあって働いているってすごいことだよ。」と言われて、周りを見回したときは圧倒されました。
そして、グレッグ・ローリーの招きに多く人が応じ、キリストを信じる決心をしました。
I spent five days with them. Though it was very short time (I felt), it was very good time and had wonderful experiences.
First bomb was Harvest Crusade!!!
When we are seated, pastor Lance said to me something like "Isn't it wonderful to see all those churches and christians working together as body of Christ?".
Yes, it was so beautiful to see that, and I was just amazed and blown away!!!
すごい大勢の人
The crowd of people
グレッグ・ローリーのメッセージ
Greg Laurie preaching
招きに応答した人々
People came to accept Jesus into their hearts

泊めてもらった全ての家族に、「時間を共に過ごせたらそれでうれしいから、あまりどこに連れていこうとか気にしないで。」と言いました。しかし、クック家にも色々なところに連れていってもらいました。
その中でも楽しかったのは、メジャーリーグのエンゼルスの試合です。
高橋尚成も中継ぎで投げました。そして、12回の2点ビハインドからの逆転劇でホームのエンゼルスが勝利しました。
そして、試合中にはケンドラがスクリーンに映っていたので、そこに飛び入って、自分も映りました!!!!!
To every family that I stayed with, I would say "I'm really here to hang out with you. So don't think that you have to take me places.". But, they did take me to places. So nice of them.
One of the highlights was the Angel's game!! My fist MLB game!!
Takahashi pitched for few innings and they came back from 2 points behind and won!!
Kendra got on the big screen, so I just jumped and got in too!!! It was sooo fun. haha
高橋尚成。お疲れ様でした。
Takahashi
一緒に観戦したみんな
Group of us
MercyMe
また、試合後にはクリスチャン・バンドの"MercyMe"のライブがあり、三塁側の最前列で観ることができました。ちょー良かった!
MercyMe had concert after the game. We were able to get the very front row!!

最後の日曜日には、ケイラのバースデーパーティーでビーチに行き、遊びました。(僕はもっぱらバレーばっかりでしたが)
Last Sunday with them, they had birthday-party for Kayla at the beach!! I LOVED IT!! (I was playing volleyball most of the time there. hahaha)

日本でも、アメリカででも、再会が待ち遠しいです!ありがとう、クック家!
Either in Japan or in the states, I can't wait to see you again. Thank you Cook family!!

No comments:

Post a Comment